مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 18:552023-08-21اقتصادي

فارس من| گزارش دهی مردم از فرار مالیاتی خانه های خالی امکان پذیر شد


با راه اندازی سامانه سوت زنی سازمان امور مالیاتی، امکان گزارش دهی موارد فرار و کتمان مالیاتی از جمله مالیات خانه های خالی فراهم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با توجه به سیاست های کلی اصل 44 هزینه های جاری دولت باید از درآمد مالیاتی تامین شود.

مالیات منبع مستمر و غیر تورمی برای تامین هزینه جاری دولت به شمار می رود، با این حال برخی افراد سودجو با کتمان درآمد واقعی خود سعی در فرار مالیاتی دارند.

از جمله مصادیق فرار مالیاتی، خانه های خالی هستند که نه به عنوان مصرف شخصی و نه به عنوان اجاره استفاده نمی شوند و صاحبان خانه خالی آن را با هدف تورم و افزایش قیمت دارایی نگه می دارند تا با افزایش قیمت خانه را بفروشند و سود کسب کنند، در حالی که بازار تشنه عرضه مسکن هم برای خرید و هم برای اجاره است.

دولت برای تشویق دارندگان خانه های خالی به عرضه در بازار مسکن، تشویق مالیاتی در نظر گرفته و برعکس برای کسانی که به احتکار خانه خالی روی آورده اند، با ابزار مالیاتی مقابله می کند.

سامانه سوت زنی سازمان امور مالیاتی با نشانی خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه شدند.

مخاطبان در این پویش نوشتند: معضل خانه های خالی متاسفانه کماکان به صورت حاد باقی است، صاحبان این خانه ها که اکثرا نوساز هم هستند از چند تکنیک برای عدم پرداخت مالیات بهره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| گزارش دهی مردم از فرار مالیاتی خانه های خالی امکان پذیر شد

فارس من| گزارش دهی مردم از فرار مالیاتی خانه های خالی امکان پذیر شد